استاندار خراسان رضوی گفت:مصادیق شغل خبرنگاری در بهره مندی از بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور با نگاه مثبت بررسی مجدد می‌شود.

بیمه مشاغل سخت و زیان آور خبرنگاران در انتظار اصلاح

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در تالار "ابن هیثم" دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای رسانه افزود: در موردی که یکی از دبیران یا سردبیران رسانه‌ها پیگیر بهره‌مندی خود از بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور است، خود را مکلف به پیگیری و رفع دغدغه وی می‌دانیم.

وی اظهار کرد: هیچ خبرنگاری نباید از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آوری این شغل بی‌بهره بماند، اما نمی‌توان قوانین را هم در نظر نگرفت، لذا در این موارد خاص و مشابه (سردبیران و دبیران رسانه‌ها ) پیشنهادهای دست اندرکاران بررسی و با نگاه مثبت حل خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی به موضوع مطرح شده از سوی یکی از خبرنگاران مبنی بر شکایت دستگاه‌های اجرایی از برخی اهالی رسانه پرداخت و گفت: فهرست خبرنگارانی که مورد شکایت از دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته‌اند، تهیه شده و با برگزاری نشست و گفت گو بین آن‌ها صلح و صفا برقرار خواهد شد.

نظری همچنین در مورد خواسته اهالی رسانه در شهرستان‌ها مبنی بر تشکیل یک تشکل صنفی برای پیگیری موضوعات خبرنگاران شهرستانی نیز از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خواست کمیسیون مربوطه در شهرستان‌های بزرگی مانند نیشابور و سبزوار که خبرنگاران بیشتری دارد، تشکیل شود تا پیگیر مسائل خبرنگاران باشد.

وی به موضوع "تیم داری" مشهد یا خراسان رضوی در لیگ فوتبال اشاره کرد و گفت: این موضوع به تصویب شورای شهر مشهد رسیده است اما باید سوابق این مسأله را نیز در نظر گرفت، پیشتر خراسان رضوی در مورد تشکیل تیم فوتبال با مشکلاتی مواجه بوده و تیم‌های فوتبال این منطقه در سال‌های قبل با مسائل دست و پنجه نرم کردند که باید برای جلوگیری از تکرار آن‌ها مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: ما نیز در استان علاقه‌مند هستیم که تیم فوتبال در سطح نوجوانان و جوانان داشته باشیم و بتوانیم گره‌گشای کار در این بخش باشیم.

نظری همچنین به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های حوزه ورزش استان، تا پایان شهریور ماه مجتمع ورزشی ۶ هزار نفری "ثامن" در مشهد که ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: جمع‌بندی سه ساله مسائل و دستاوردهای دولت سیزدهم در خراسان رضوی انجام گرفته و ۳۴ کلان - مسأله دسته‌بندی شده است که ۱۴ مسأله مربوط به حوزه عمران، هفت مسأله مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۱۰ مسأله مربوط به حوزه اقتصاد و سه مسأله مربوط به حوزه سیاسی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.